ד”ר קרן בן יצחק

portrait

ד”ר קרן בן יצחק

פסיכותרפיסטית בגישה האקזיסטנציאליסטית (קיומית), מומחית במדעי המוח ובפסיכולוגיה ניסויית מחקרית.

תחום עיסוק:

מטפלת בשתי קליניקות פרטיות ומרצה למדעי המוח באקדמיה ובמסגרות שונות.

מיקום:

תל אביב -צפון ואבן יהודה

  • אודות

    בעלת תואר שלישי – Ph.D במדעי המוח –  מרכז גונדה לחקר המוח  – אוניברסיטת בר אילן.  בעלת תואר שני –M.Sc  בפסיכולוגיה מחקרית – ניסויית באוניברסיטת בר אילן.

    בוגרת המסלול לפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית בסמינר הקיבוצים. בוגרת טיפול גוף – נפש במרכז גוף נפש – רמה”ש.

    במחקרי, פיתחתי כלי לחשיפת ואבחון פוטנציאל אובדני בקרב מתבגרים, ויישמתי אותו לראשונה עם בני נוער המאושפזים בבתי חולים פסיכיאטרים שונים בארץ.

    שנים רבות עסקתי במסגרות שונות לטיפול בנפגעי נפש הן במחלקות האשפוז והן בהוסטלים של שילוב מחדש בקהילה.

    הקורסים וההרצאות שפיתחתי בעבר ועד ימים אלו, הועברו ומועברים במרכזים אקדמיים ופרטיים ברחבי הארץ, ביניהם – האוניברסיטה הפתוחה, קמפוס ברושים (שלוחת אוניברסיטת ת”א), האוניברסיטה העברית, מכללת אשקלון (שלוחת אוניברסיטת בר אילן), מרכזי בית יד לבנים, התעשייה האווירית, מכון אבשלום, מכון מופת, פורום מטפלי CBT, סמינר הקיבוצים, הקהל הרחב, ארגונים וחברות ממשלתיים ופרטיים ועוד.

    במהלך עבודתי עם נפגעי נפש קשים בגיל כה צעיר, ובשילוב עם לימודי מתחום הפסיכולוגיה ומדעי המוח, ראיתי הזדמנות לשלב לראשונה בין ממצאים מחקר המוח, לבין חוויה רגשית בהרצאותיי ובקורסים שאני מעבירה. שילוב זה, נוכח מאוד גם במפגשים בקליניקות הפרטיות.

    מצוקה רגשית נובעת מחוסר מוכנות, אמונה ורצון להתמודד עם עולם רגשי כאוב (שנוצר עקב חוויות חיים שונות ומתוקף תפקידם של רגשות מבחינה הישרדותית). מצוקה זו, עלולה להתעצם בגילאים צעירים, בעיקר אם סביבת הילד או המתבגר אינה תומכת או בריאה עבורו.

    בבסיס כל מצוקה, עומדת חוויה של חוסר וודאות, חוסר שליטה ובעיקר חוסר אונים. חוויה זו לא פחות מקטלנית עבור מנגנוני הישרדות ראשוניים והכרחיים עבורנו.

    בנוסף, הפרעות ומחלות נפשיות שונות, נובעות מניתוק והדחקת רגשות קיצונים (ניתוק רגשי קיים בכולנו במידה זו או אחרת) ומהרצון להימלט מתודעה כואבת, אך הכאב שנוצר מהניתוק עצמו, רב עוד יותר ומקנה תחושה של ניתוק מה”עצמי”,  של סבל עמוק ומוליד רצון לברוח מחיים אברסיביים לעיתים עד כדי חידלון.

    לאור האמור לעיל, אני רואה חשיבות עצומה בהעברת נושאים אלו ובעיקר את הנזקים השונים שנגרמים מניתוק והדחקת רגשות (נזקים מוחיים, גופניים ונפשיים) ומחוסר האמונה כי, ביכולתנו להתמודד עמה. עלינו להבין כי קיימת אלטרנטיבה שונה, דרכה ניתן להתמודד עם האתגרים הרגשיים שכולנו ניצבים בפניהם במהלך חיינו.

    הקורסים וההרצאות שפיתחתי, עוסקים בתפקידי הרגשות שלנו וכוללים הצגה והסבר על מבני המוח השונים שאחראים על רגשות, על פגיעות במבנים אלו, על מנגנון ההדחקה במוח, על תודעה ותודעה רגשית בפרט, על יכולת המוח ללמוד מחדש או לחזק למידה קיימת ועוד. בנוסף, קיים דגש על חשיבות הנגישות אל העולם הרגשי ועל הצורך ה”בוער” שקיים בכולנו –  להרגיש.

    תכנים אלו, מאוד רלוונטיים גם בפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית (הקיומית). גישה זו, מעניקה לאדם יכולות רבות, ביניהן את יכולת הבחירה ובחינה מחדש של ערכיו ואמונותיו, את התבונה למצבו, את הפוטנציאל לשינוי, את האופק, את המוטיבציה ובעיקר את התעוזה להתמודד עם מצוקותיו.

    הנחות אלו, משתלבות היטב עם ממצאים רבים ממדעי המוח ובעיקר עם העובדה, שמוחנו פלסטי, זהו איבר לומד ומכאן עוצמתו ויכולתנו לחתור לשינוי.

  • עיסוק והשכלה אקדמיים

    בעלת תואר שלישי – Ph.D  במדעי המוח – בוגרת המרכז לחקר המוח באוניברסיטת בר אילן, ובעלת תואר שני –M.Sc  בפסיכולוגיה מחקרית – ניסויית – אוניברסיטת בר אילן.

    בוגרת המסלול לפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית בסמינר הקיבוצים. בוגרת טיפול גוף – נפש במרכז גוף נפש – רמה”ש.

    מרצה בסמינר הקיבוצים לנוירופסיכולוגיה ופסיכופתולוגיה, מרצה לפעילות הרגשות במוח, מבוא למערכת העצבים למטפלים במשרד החינוך ועוד.

  • התמחות וניסיון מקצועי

    לפני יותר מעשור ביצעתי מחקר בבתי חולים פסיכיאטרים ברחבי הארץ, בהמשך ליוויתי והדרכתי מתמודדי נפש ששוחררו מאישפוז וביקשו לחזור לקהילה ולתפקד, באופן פרטני וכמדריכה במרכזי שיקום.

    במשך 3 שנים טיפלתי במרכז נפ”א– נפגעי פעולות איבה הממוקם בתל אביב, במרכז לניכור הורי ובסטודנטים מסמינר הקיבוצים אשר זכאים לליווי רגשי.

    לפני כשנתיים וחצי פתחתי 2 קליניקות פרטיות בתל אביב ובאבן יהודה לקהל הרחב.

    הטיפול משלב עקרונות אקזיסטנציאליסטים ודינמיים.