התוכנית לפסיכותרפיה אינטגרטיבית בת זמננו

התוכנית לפסיכותרפיה אינטגרטיבית בת זמננו במכללת אורנים היא תוכנית תלת שנתית, המיועדת להכשיר פסיכותרפיסטים, מתוך ראייה רחבה של הטיפול כנושק למעגלי החיים השונים של המטופלים, לנסיבות ולהקשרים השונים בהם הם פועלים ומצויים. גישה זו רואה את היחיד נטוע בהקשר רחב של שפה, נסיבות, הקשר משפחתי, הקשר חברתי ואפילו טכנולוגי. המטפלים הפוגשים יחיד המגיע עם מצוקה אישית מכוונים להתבונן ולהיערך להבנה עמוקה של הדינמיקה התוך נפשית שלו או שלה, אך גם של היחסים המשמעותיים עם אחרים, של התרבות ועיתוי הפנייה לטיפול, של הנסיבות בהם פועל המטופל. לאור זאת התוכנית משלבת גישות פסיכודינמיות, גישות מעוגנות בגוף, טיפול מודע הקשר וגישות קוגניטיביות התנהגותיות. מושם דגש על התפתחות אישית של הסטודנטים, ולמידה מתוך התבוננות עצמית וחשיבה ביקורתית.

תנאי הקבלה לתוכנית: הסטודנטים בעלי תואר שני לפחות, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, תרפיסטים לסוגיהם. סטודנטים שאינם ממקצועות טיפוליים נדרשים בלימודי השלמות של חמישה קורסים בסיסיים (מבוא לפסיכולוגיה, תיאוריות באישיות, תהליכים קבוצתיים, פסיכולוגיה התפתחותית ופסיכופתולוגיה). במקרים חריגים יתקבלו סטודנטים בעלי תואר ראשון במקצועות טיפוליים, וזאת לאור התרשמות מאישיותם וניסיון חייהם. מי שהיו בטיפול יקבלו עדיפות. במהלך הלימודים יופנו הסטודנטים עצמם להתנסות בטיפול אישי.

סה”כ שעות ההוראה: 48 שעות הוראה + 12 שעות הדרכות קבוצתיות; כל סטודנט יידרש לעבודה מעשית בהיקף של 180 שעות סה”כ, בליווי הדרכה אישית בהיקף של 30 שעות מידי שנה, סה”כ 90 שעות הדרכה אישיות.

נוסף לשיעורים בתוכנית הרגילה, מידי שנה מקיימת התוכנית כנס מקצועי שבו מובאים מרצים מן החוץ, וכן התנסויות בסדנאות טיפוליות שונות.
לסיום התוכנית הסטודנטים מתבקשים להציג פרויקט כתוב בו הם יוצרים אינטגרציה בין מושג תיאורטי לבחירתם ובין התרחשות טיפולית משנות הסטאז’.

צוות ההוראה ד”ר אורית גודקאר, פסיכולוגית קלינית, פסיכולוגית חינוכית בכירה
ירון סופר, פסיכולוג קליני מדריך
טובה בוקסבאום, פסיכולוגית קלינית בכירה
טל אליוסף, ביבליותרפיסטית
איריס הלמן, פסיכולוגית חינוכית בכירה ומטפלת משפחתית מוסמכת
ד”ר מעיין בורשטיין, עו”ס קלינית
ערן הדומי, עו”ס קליני
יעל עירון, פסיכולוגית חינוכית ומתמחה בפסיכולוגיה קלינית
מעין בר-עוז, פסיכולוגית קלינית ומתמחה בפסיכולוגיה חינוכית
רעות לנדה, עו”ס קלינית בהכשרה לאנליטיקאית יונגיאנית

ליווי אקדמי של התוכנית, של הצוות והסטודנטים: ד”ר ניצה ירום, פסיכולוגית קלינית ופסיכואנליטיקאית.

לאתר התוכנית