התוכנית הארבע שנתית לפסיכותרפית האקומי

מכון האקומי ישראל מציע הכשרות איכותיות בפסיכותרפיה בשיטת האקומי, פסיכותרפיה דינמית מבוססת מיינדפולנס וגוף. שיטת האקומי מתבססת על חקירה מודעת של רגע ההווה כנתיב ישיר, מהיר וחוויתי לחומר לא מודע. בנוסף, פסיכותרפיית האקומי משתמשת בתבונת הגוף כשער ליצירת התפתחות ברבדים עמוקים, שלעיתים אינם נגישים לשפה והבנה ורבלית. יעילות השיטה מתאפיינת בחשיפת חומרים פסיכולוגים המארגנים את האישיות וביצירת חוויה טרנספורמטיבית המהווה כר לתובנות חדשות אודות המציאות. השיטה פועלת לשינוי עמוק של דפוסים, חוויות והתנהגויות כאשר תוצאות טיפוסיות מתאפיינות בשינוי עמוק ברמה רגשית, קוגניטיבית והתנהגותית. האקומי מיושמת בעבודה עם יחידים, זוגות, משפחות וקבוצות.

התכנית הארבע שנתית של המכון מתבססת על שלושה מרכיבים: הראשון הוא השתתפות ועמידה בכל הדרישות של אחת משתי תכניות הכשרת הבסיס בפסיכותרפיה של מכון האקומי (התכנית לבעלי רקע במקצועות הטיפול או ההכשרה המלאה) – החטיבה הראשונה. הכשרות אלו אורכות שנתיים ובמהלכן נלמדים עקרונות הטיפול ומתודת גישת האקומי. השנה הראשונה מקיפה את התיאוריה והטכניקות הבסיסיות של פסיכותרפיית האקומי. השנה השנייה עוסקת בגישות ומפות ליישום השיטה, בהקשר של פגיעות פסיכולוגיות התפתחותיות, טראומה, פגיעות בהתקשרות (attachment) וכן גישות לעבודה עם המימדים הרוחניים בנפש האדם. בנוסף, ההכשרה מציעה לימוד עמוק של בניית המיכל הטיפולי, יחסי מטפל- מטופל ואתיקה.
המרכיב השני הינו פרקטיקום/התמחות המורכב מהשנה השלישית והרביעית, במסגרתן מתנסים בוגרי הכשרות הבסיס בטיפול, תוך ליווי הדרכה קבוצתית, קייס סטאדי והדרכה פרטנית. בשנים אלו יש לצבור את מכסת שעות הטיפול וההדרכה האישית והקבוצתית הנדרשת. המרכיב השלישי, הוא השתתפות בשעות למידה נוספות במסגרת קורסים/סדנאות העמקה המתמקדות בנושאים מרכזים כגון טראומה, התקשרות, אתיקה ותחומים דינמים נוספים.
המרכיב השני והשלישי מהווים את החטיבה השנייה.
בתום העמידה בכלל הדרישות המפורטות לעיל ואישור של מנהלי התכנית, תונפק לסטודנט/ית תעודה על סיום המסלול הארבע שנתי לפסיכותרפיה האקומי.

ההכשרה בשיטת האקומי מבוססת על שיטת לימוד אינטגרטיבית, המשלבת לימוד דידקטי, התנסויות אישיות, הדגמות, תרגולים והדרכות. כוונתנו היא לעזור ללומדים להפוך לתרפיסטים איכותיים, המונעים ע”י תבונתם ולבם תוך הקניית ידע ופיתוח כלים שמציעה שיטת האקומי. תהליך הלמידה כולל התנסות אישית בשיטה, וזאת מתוך ראייה כי ההתנסות, ותהליך המודעות והגדילה הכרוך בה, מאפשרים את העמקת המיכל הטיפולי שמציעה המטפלת ואת העשרת ארגז הכלים הנרכש. בנוסף, אנו תומכים בתלמידינו לגלות ולפתח את סגנונם שלהם ואת הצורה הייחודית בה הם מביאים את עצמם לעבודת האקומי.

תנאי קבלה לתכנית: 

  • תואר ראשון
  • השתתפות במפגש היכרות
  • ראיון אישי
  • גיל מעל 30 (למעט חריגים)
  • השלמת קורסי מבוא בפסיכולוגיה

הלימודים מתקיימים במכון האקומי ישראל בהוד השרון ובחיפה.