ד”ר טלי סלע

portrait

ד”ר טלי סלע

פסיכותרפיסטית בגישה פסיכודינמית-ביוגרפית, בעלת תואר דוקטור לפרשנות ותרבות מאוניברסיטת בר-אילן.

תחום עיסוק:

מטפלת ביוגרפית מוסמכת מטעם Biography and Social Development Trust באנגליה.

מיקום:

מושב מטע, ירושלים.

מטפל זה מציע טיפול בעלות מוזלת לנפגעי המשבר
  • אודות

    שמי ד”ר טלי סלע, אני מטפלת ביוגרפית מוסמכת מטעם Biography and Social Development Trust באנגליה ובעלת תואר דוקטור לפרשנות ותרבות מאוניברסיטת בר-אילן. כותרת עבודת הדוקטורט שלי: “”חפש בתוך עצמך ותמצא את העולם”; דיאלוג בין שיטתו של רודולף שטיינר לבין הפסיכואנליזה”.

    הדרך המקצועית והאקדמית שעשיתי כללה תואר ראשון בפסיכולוגיה ובתוכנית “אמירים” במדעי הרוח ולימודים לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטה העברית בירושלים, הכשרה בחינוך אנתרופוסופי בירושלים, הכשרה בטיפול ביוגרפי באנגליה וכתיבת עבודת דוקטורט – שהפגישה בין התחומים הללו.

    אני עוסקת בטיפול פרטני וזוגי בקליניקה הפרטית שלי במושב מטע ובירושלים. גישתי הטיפולית משלבת בין החשיבה הפסיכודינמית לבין תובנות שמעוגנות בפילוסופיה האחדותית ובחשיבה הביוגרפית של שטיינר.

    כמו כן, עוסקת בהדרכת מטפלים, כותבת ומלמדת במסגרות שונות. תחומי הכתיבה וההוראה שלי: חשיבה ביוגרפית, תרומתה של משנתו האחדותית של שטיינר לחשיבה הפסיכואנליטית, תמורות בתפיסת היחס בין אדם לעולם בחשיבה הפסיכואנליטית, ועוד. תלמידת התוכנית הבין-תחומית במכון תל-אביב לפסיכואנליזה בת-זמננו. מכהנת כיו”ר האיגוד הישראלי הרב-תחומי לפסיכותרפיה.

  • עיסוק והשכלה אקדמיים

    תואר ראשון – פסיכולוגיה ותכנית “אמירים” באוניברסיטה העברית.

    לימודים לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטה העברית.

    תואר שלישי בפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר-אילן.

  • התמחות וניסיון מקצועי

    מטפלת ביוגרפית מוסמכת מזה 20 שנה.

    טיפול ביוגרפי הינו פרקטיקה טיפולית המבוססת על תובנות שמציעה משנתו הפילוסופית והאנתרופוסופית של רודולף שטיינר ביחס לאדם, ביחס למהותו העמוקה של כל אדם כישות “אני” ייחודית, וביחס למפגש אנושי כמרחב שמאפשר מגע עם מהות זו.

    ייחודה של החשיבה הטיפולית הביוגרפית קשור בעיגונה בתמונת-אדם המתייחסת לממדי הגוף, הנפש והרוח, ובאפשרות להבנת תהליכיו הרגשיים ואתגריו הנפשיים של אדם במסגרתה של תמונה זו.

    הגישה הטיפולית שלי משלבת את תמונת האדם והפילוסופיה האחדותית שמבססת הגותו של רודולף שטיינר עם תובנות ביחס לתהליכים נפשיים המעוגנות בחשיבה הפסיכודינמית.