מאפייני אישיות והשפעתם על הדינמיקה בטיפול

מאפייני אישיות והשפעתם על הדינמיקה בטיפול

קורס בן ארבעה מפגשים אונליין דו-שבועיים, בחודשים דצמ'-ינואר 2022/3

על הקורס

לאבחון והבנה של מאפייני אישיות יש ערך רב בהבנת עולמו החוויתי של המטופל והדינמיקה של היחסים הטיפוליים. מטפלים המודעים למאפייני אישיותם של מטופליהם, יהיו מכווננים טוב יותר לדינמיקה הצפויה בתהליך הטיפולי. בקורס זה נלמד לאבחן לפי שלושה מימדים: קווי אישיות, רמת ארגון אישיות (יכולות מנטליות) וסימפטומים.

קווי אישיות: נפרט למשל כיצד פועלת ומה מניע את האישיות הגבולית לעומת האישיות הנרקיסיסטית. נשאל אם לאדם עם קווים סכיזואידים קיים צורך מודחק במערכת יחסים קרובה, וננסה להבין מדוע אישיות אובססיבית קומפולסיבית אינה זהה לאבחון של סימפטום ;OCD ארגון אישיות: כיצד עשויה להתבטא רמת ארגון אישיות נמוכה ומה ההתוויות הטיפוליות המתאימות לה בניגוד לאנשים בעלי רמת ארגון אישיות גבוהה. נעמיק ביכולות המנטליות השונות שעל פיהן נקבע את רמת ארגון האישיות; סימפטומים: ננסה להבין מה מבטאים הסימפטומים השונים, למשל אנורקסיה ודיכאון, ומה ההבדל בין סימפטומים לקווי אישיות.

מימדים אלה מסייעים להתוות תוכנית טיפולית מתאימה, תורמים להבנת צרכי המטופל, וכן שופכים אור על הקשר הטיפולי הצפוי. הקורס כולל הדגמות מחדר הטיפולים.

המשתתפים יוזמנו להביא תאורי מקרה לדיון ותרגול משותף של החומר הנלמד.

על המרצה

אורנה אפק, פסיכולוגית ומדריכה מוסמכת בפסיכותרפיה ובפסיכודיאגנוסטיקה. מנהלת מכון תמוז – מכון לטיפול ויעוץ פסיכולוגי. מדריכה אנשי מקצוע מעל 30 שנים בפורומים שונים ובמסגרת קבוצתית ואינדיבידואלית, מלמדת בבית הספר לפסיכותרפיה יונגיאנית. אורנה מרצה בפורומים שונים (כולל במכון תמוז) בנושאים כמו נרקיסיזם, נקודות מבט על התיאוריה הפסיכואנליטית ועל חלומות בטיפול.

מועדים:          ימי שישי בבוקר, 10:00 – 11:30         תאריכים: 2.12, 16.12, 30.12, 13.1

עלות ורישום

חברי איגוד בתוקף: 310 ₪

רישום לחברי איגוד

ידידי האיגוד: 590 ₪

רישום למטפלים ידידי האיגוד

הערות

1. הקורס יועבר באמצעות “זום”, קישור ישלח לנרשמים באימייל מספר ימים מראש.
  2. אנא הקפידו על מילוי פרטים מדוייקים בזמן הרישום והתשלום. קבלה תשלח מיידית לאימייל שלכם (אנא בדקו גם בתיבת ה’ספאם’).
  3. כל מפגש יוקלט, ולנרשמים תנתן האפשרות לצפות בהקלטה למשך שבועיים בלבד.
  4. לאיגוד שמורה הזכות לבטל את הקורס לפי שיקוליו הבלעדיים, ובמקרה זה יוחזר התשלום במלואו לנרשמים